torstai 11. tammikuuta 2018

Vuosien jälkeen!

Neljän vuoden tauon jälkeen on aika kaivaa tämä minun blogini taas esiin! En halua poistaa vanhoja tekstejäni, sillä toivon mahdollisimman monen saavan niistä uusia ajatuksia. Tuntuu, että taloudellinen ajattelu on viime aikoina lisääntynyt, joten jospa minun alkutaipaleen kirjoitukseni tukisi muidenkin rohkeutta mennä eteenpäin.

Todella paljon on tapahtunut! En ole enää perheen ainoa aikuinen, ja tällä hetkellä olen kotona kotihoidontuella. Siitä tulen kirjoittamaan vielä lisää, raha-asioita on pitänyt ajatella aivan eri tavalla. Toisaalta on pitänyt säästää, toisaalta on ollut pakko oppia uusia ajattelumalleja.

Taloudellinen kehitys on myös onneksi mennyt eteenpäin. Olen koko ajan pikkuhiljaa hankkinut lisää osakkeita, ja myös jonkin verran rahastoja. Olen myös saanut kerättyä ihan mukavasti pesämunaa lapsilleni. Olen opiskellut asioita, lukenut, lukenut ja lukenut. Tutkinut ja vertaillut. En edelleenkään pelkää riskiä, mutta en myöskään sijoita rahoja, joiden menetys olisi liikaa pois jokapäiväisestä arjesta. Tällä hetkellä olen kiinnostunut oppimaan lisää myös kannabiksen tuottomahdollisuuksista, sekä virtuaali- ja kryptovaluutoista. Asiantuntija en todellakaan ole, mutta perusjuttuja osaan jo.

Hiukan vahingossa minulla on nyt myös sijoitusasunto. Se on entinen kotimme, jonka vuokrasin toisille, kun muutimme uuteen kotiin. Siinäkin on monta mielenkiintoista, mutta myös haastavaa juttua. Kirjoitan tästäkin vielä lisää, mutta sen verran olen ehtinyt oppia ja ottaa selvää, että olen jo ollut yhteydessä pankkiin mahdollisen toisenkin sijoitusasunnon ostoon liittyen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti