torstai 7. maaliskuuta 2013

Ostolakko etenee

Viikon ostolakon jälkeen olen erittäin tyytyväinen. En sortunut ihanaan tarjouksessa olevaan klassikkolamppuun, vaikka se olisi sopinut meille täydellisesti. En myöskään ostanut uusia seinätarroja, vaikka houkutus oli suuri. Lisäksi olen palauttanut kaksi eri nettikaupoista tilattua pakettia - tosin syynä ei ollut ostolakko, koska tilasin ne jo viime kuussa, mutta tuotteet eivät vastanneet odotuksia. Joten kulutus on vähentynyt, hienoa! Ensi viikolla menee rahaa koiran rokotukseen, mutta se on välttämätöntä. Samoin joudun tilaamaan meikkituotteita, koska ne ovat lopussa ja huono ihoni vaatii tietynlaisia tököttejä. Kaiken kaikkiaan oikein onnistunut ensimmäinen viikko.

Vähän aiheen vierestä, mutta saa nähdä, joudunko ensimmäistä kertaa turvautumaan Paypalin apuun rahojen takaisin saamisessa. Tilaamani patja ei ole tullut, vaikka toimitusaika on ajat sitten umpeutunut ja olen yrittänyt ottaa toimittajaan yhteyttä. Olen jo vuosien ajan käyttänyt Paypalia maksuvälineenä, kaikki on aina toiminut hyvin. Tietenkään Paypal ei voi tietää, kuinka toimittaja toimii, mutta nyt ilmeisesti täytyy testata, kuinka heidän "maksuturvansa" toimii. Toivon patjan vielä ilmestyvän, koska sitä oikeasti tarvitsen, mutta aika huonolta näyttää. Vanha sänkyni on jo viety kaatopaikalle, pelkällä vanhalla petauspatjalla nukkuminen ei pidemmän päälle ole oikein mukavaa...

Tiedän ihmisiä, jotka eivät uskalla tilata netistä. Syynä voi olla kielitaidon puute, mutta myös pelko maksamisesta sekä huijatuksi tulemisesta. Minä olen vuosikausia tilaillut paljon kaikenlaista ympäri maailmaa. Ongelmia ei ole ollut. Katson kyllä tarkasti sivustot ja yritykset läpi ennen tilaamista. En pelkää maksaa luottokortilla, jos sivusto on suojattu. Aina, jos mahdollista, maksan Paypalilla, jolloin minun ei tarvitse antaa luottokorttitietojani ulkopuolisillle. Helppoa, usein nopeaa, ja lisäksi olen säästänyt paljon rahaa erityisesti lasten vaatteissa. Kansainvälisessä nettishoppailussa kannattaa ottaa huomioon, etteivät palautukset ja vaihdot välttämättä onnistu. Yleensä ainakin postikulut täytyy palautettaessa maksaa itse. Minulle on sattunut hutiostoja, mutta olen myynyt ne eteenpäin. Koskaan en ole tilannut mitään vain myyntiä varten, ainoastaan omaan käyttööni. Tällä hetkellä nettiostelutkin ovat minun kohdallani lakossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti