lauantai 2. helmikuuta 2013

Mistä voisi säästää?

Olen lukenut, että monilla sijoittajilla on salkku hyvällä mallilla nyt. Ilmeisesti minä olen valinnut kohteeni huonosti, sillä näen vain miinusmerkkejä. Jos möisin kaikki osakkeeni nyt pois, en saisi edes omiani takaisin. Toisaalta, olen ollut mukana markkinoilla vain kuukauden...
Osinkoja sen sijaan tulen saamaan, summat ovat kyllä sen verran pieniä, etten edes viitsi puhua pääomatuloista. Pienet sijoitukset, pienet tulot.

En oikein tiedä, mistä voisin säästää lisää. En ole ostanut mitään turhaa viime aikoina, en ole tilaillut edes lehtiä. Yleensä tilailen koko ajan eri lehtiä tarjousten houkuttelemina. En ole ostanut vaatteitakaan itselleni. Ruokakaupassa pyrin käymään vain kerran viikossa, pieniä lisäyksiä lukuunottamatta. En ole päässyt tavoitteeseeni saada ostettua muutamia osakkeita lisää - minun kannattaisi ostaa pian, ennen kuin Nordnetin uusille asiakkaille tarjoama toimeksiantoalennus loppuu. Myös rahastoihin olisin halunnut sijoittaa enemmän.

Yritän muistaa, että viime aikoina on mennyt rahaa jo aiemmin mainittuun remonttiin. Varmasti muutaman osakekaupan verran rahaa näkyy nyt pitkin kodin seiniä ja lattioita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti